Webmaster Forumu - WebForumlari.Net

  Webmaster Forumu - WebForumlari.Net E-Ticaret Facebook

Reklam ver  Bizimmekan   sohbet odaları

Facebook Facebook Para Kazanımı

Yeni Konu   Cevap Yaz

 
Seçenekler Stil
Alt 23-01-2017, 14:39   #1


1SanalYonetmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 13-06-2016
Mesajlar: 34
Konuları: 34
WEB Sitesi: www.sanalyonetmen.com
İlgi Alanı: Seo
Aldığı Teşekkür: 1
Ettiği Teşekkür: 0
WF Ticaret Sayısı: (0)
WF Ticaret Yüzdesi:(%)
WF Puanı: 0
Sosyal Medyada İkna Yöntemleri Nelerdir?


Sosyal Medyada İkna Yöntemleri

Sosyal medya tabir yerindeyse bir okyanus gibidir. Ucu bucağı olmayan, her an ne olacağı belli olmayan bir alandır. Günümüzde birçok farklı sosyal medya ağı bulunmaktadır ve bu alanlar insanlar tarafından çok yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Sosyal medya platformlarının bu kadar yoğun bir şekilde kullanılması firma ve markaların hedef kitleye ulaşabilmeleri için yeni bir alan haline gelmiştir. Ancak bu o kadar da kolay olan bir süreç değildir. Sosyal medyada kabul görmek, insanları ikna edebilmek sanıldığı kadar kolay değildir.

Öncelikli olarak sosyal medyadan verim sağlamak ve fayda görmek için bu alanlarda var olmak istemelisiniz. Yani sosyal medya platformlarında öylesine bulunmak için var olmak değil, bu alanları gerektiği gibi kullandığınızda, size fayda sağlayacağını bilerek var olmalısınız. Sosyal medyada varlığınızı oluşturup, ilerletirken ise sizinle yarışta olan rakip firmaların sosyal medyayı nasıl kullandığını araştırıp, bilmelisiniz. Bununla beraber sosyal medyadan nasıl geri dönüş sağladığınızı net bir şekilde tespit etmelisiniz. Firmanızın dışarıdan bakıldığında sosyal medyada nasıl gözüktüğünü, iyi bir etki bırakıp, bırakamadığını ölçümlemeniz gerekmektedir.



Sosyal medyadan gerçekten verim elde edebilmek adına öncelikle sizin için en doğru olacak olan sosyal medya kanalını seçin. Yani Facebook, Twitter, İnstagram ve benzeri sosyal platformlardan hangisinin, size daha çok fayda sağlayacağını belirleyin. Doğru iletişim kanalını tespit ettikten sonra yapmanız gereken, bu alanlar üzerinde nasıl hareket etmeniz gerektiğini planlamanızdır. Yani sosyal medya yönetimi konusunda araştırmalar yapıp, kararlar vermelisiniz. Yönetim planınızı oluşturdunuz ve şimdi bilmeniz gereken faktör, doğru paylaşım zamanının hangi dilim olduğudur. Hedef kitlenize hitap edeceğiniz sosyal medya ağında ne zaman paylaşım yapmanız gerektiğini belirlemeniz önemli bir durumdur. Çünkü yanlış zaman dilimlerinde yapacağınız paylaşımlar boşa gidecektir. O yüzden hedef kitlenizin o mecrada en yoğun olduğu zaman dilimlerinizi tespit ederek, paylaşım planlamanızı yapmalısınız. Belirlediğiniz paylaşım planları doğrultusunda dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta da etkileşimli iletişim yöntemidir. Yani yapacağınız paylaşımların, kullanıcılar ile etkileşime açık olacak yapıda olmasına özen gösterin. Onlarında yaptığınız paylaşımlara beğenilerle, paylaşımlarla vb. yollarla katkıda bulunmasını sağlayın.

Yapacağınız paylaşımlarda dikkat etmeniz gereken bir başka husus ise kaliteli görsel kullanımıdır. Hedef kitlenize yönelik yapacağını her paylaşımının çok önemli olduğunu hatırlayarak, paylaşımlarda kullanacağınız görsellerin kaliteli olmasına özen gösterin. Ayrıca yapacağınız paylaşımlarla etki uyandırmalısınız ki insanların sizi “neden” takip ettiği konusunda belirsizliklerin ortadan kalkmasını sağlamalısınız. Onlarla ürün ve hizmetlerinizi de paylaşmalı, indirim, kampanya, fırsat ya da ilgilenebilecekleri bir konuda bir içerikte paylaşmalısınız. Böylelikle hem paylaşımlarınızı tek düze olmaktan kurtarır hem de sayfanızı daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Sosyal medyada yapacağınız paylaşımların kalitesinden hiçbir zaman ödün vermeyin. Yani sırf paylaşım yapmak için içerik paylaşmayın. Kullanıcıya fayda sağlayabilecek, kaliteli içerikler üretin. Ayrıca sosyal medyada var olduğunuz sürece bir kurum kimliğiniz olduğunu da unutmayın.

Sosyal Medyada Kullanıcıları İkna Etme Konusunda Kullanılabilecek Bilimsel Yöntemler

İnsan beyni rasyonel, duygusal ve ilkel beyin olarak üç farklı bölümden oluşmaktadır. Bilinçli düşünceleri rasyonel beyinle, bilinçaltı duyguları duygusal beyinle ve bilinç dışı davranışları ilkel beyin ile gerçekleştirmektedir. İnsanlar her ne kadar rasyonel beyinleri ile bilinçli düşünüyor olsa da karar verme konusunda ilkel beyinin etkisi bulunmaktadır. Yani tüketicileri ikna etmenin yolu ilkel beyinden geçmektedir. Bu yüzden sosyal medyada insanlara kar ve zarar göstererek seçim yapma işini onlara bırakmalıyız. Kulağa çok etkili gelmiyor gibi dursa da sizin kullanacağınız kelimeler hedef kitlenin ikna olma ihtimalini iki katına çıkaracaktır. Peki, sosyal medyadaki kullanıcıları ikna edebilmek için yararlanılabilecek bilimsel yöntemler nelerdir?



Karşılıklılık Yöntemi

Karşılıklılık evresi, kişiyi ikna etme sürecinde güven kazanabilmek adına ilk adımın kendi tarafımızdan atılmasını ifade etmektedir. Yani kendimize yapılan bir iyiliği karşılıksız bırakmamız gerektiği ilkesine dayanmaktadır. Buna göre eğer ki siz ilk girişim olarak karşınızdaki hedef kitleye olumlu ve pozitif bir tavır sergilerseniz, onlardan size gelecek olan geri dönütte olumlu olacaktır.

Azlık İlkesi

Azlık yöntemine göre insanlar her zaman diğerlerine göre daha az olan şeylere karşı daha fazla talepte bulunurlar. Peki, azlık ilkesini sosyal medyaya nasıl uyarlayacağız? Yani sosyal medyada kullanıcıları bunaltırcasına gün aşırı peş peşe içerik paylaşımı yapmaktan kaçınmalıyız. Bu teoriye gör, yukarıda da bahsettiğimiz gibi belirli bir paylaşım planı ve periyodu oluşturularak paylaşım yapmamız gerektiğini çıkarımında bulunabiliriz. Azlık ilkesinin uygulanış alanı olarak en sık karşılaştığımız alan broşürlerdir. Broşürlerde yer alan fiyatı uygun ürünlerin altında yazan “ son 3 ürün, indirimde son hafta, bugün bitiyor” tarzındaki notlar bu teorinin uygulandığı bazı örneklerdir. Ayrıca azlık ilkesine göre müşterinin sizi tercih ettiği zaman ne kazanacağı değil, sizi tercih etmediği zaman ne kaybedeceğini hissettirmek önemlidir.

Otorite İlkesi

Otorite ilkesine göre bir konu hakkında otorite olan birinin öneride bulunması, insanların daha kolay ikna olmasını sağlamaktadır. Bundan dolayı sosyal medya üzerinde iletişimde bulunduğunuz hedef kitleye karşı ilgili konularda yetkinliğinizi kanıtlayın. Bunu direkt olarak yapmak kullanıcılara itici gelebilir. Bundan dolayı bunu başkalarının yapmasını sağlayın yani başka kullanıcılar sizin otoritenizi diğer insanlara aktarsın.

Tutarlılık İlkesi

İster sosyal medyada olsun ister gerçek yaşamda, insanlar karşısındaki kişinin söylediği şeylerde tutarlı olmasını ister. Yani söylenen ile yapılanın aynı olması gerekmektedir. Sosyal medyada tutarlı olduğumuzu göstermemiz ise paylaşımlarımızdan geçmektedir. Verilen hizmetler hakkında ya da ürünler ile ilgili birbiri ile çelişen paylaşımlar yaparsak işte bu sizin için ters bir durum olur. Bu yüzden birbiriyle çelişen paylaşımlarda bulunulmamalı ve paylaşım yapılan içeriğe karşı sadık olunmalıdır.

Beğeni İlkesi

Hem gerçek yaşamda hem de sosyal medyada insanlar kendilerine benzeyen kişilere daha fazla güvenmektedirler. Bu etken, insanların daha çabuk ikna olmasında da etkili olmaktadır. Bu konuyla ilgili yapılan bir deneyde oluşturulan iki farklı gruptan birine kısıtlı vakitlerinin olduğu söylenerek hemen pazarlık yapmaları istenmiş. Diğer gruba ise önce birbirlerini tanımalarını ve ortak yönlerini bulmaları söylenmiş. Buna göre ilk grubun anlaşma oranı %55 çıkarken, ikinci gurubun pazarlık sonucu başarı oranı %90 olarak gerçekleşmiştir. Yani eğer ki sosyal medya üzerinde yaptığınız ve yapacağınız paylaşımlarda insanların beğenebileceği içeriklere sahip olursanız, o kişilerin başka insanları etkilemeleri daha kolay olacaktır.

Toplumsal Kanıt İlkesi

Bilinen bir gerçek vardır ki o da insanların genelde kararsız kaldıklarında, çoğunluğun verdiği karara uyma davranışlarıdır. Bu durumla hayatımızın her alanında karşılaşmamız mümkündür. Bu toplumsal kanıt ilkesine karşılık gelmektedir. Bu bahsedilen durum ile sosyal medyada da karşılaşmaktayız. Örnek verecek olursak: Facebook, İnstagram, Twitter gibi sosyal medya platformlarından kişilere gelen otomatik bildirimlerden birisi de “takip etme önerisi”dir. Bunun sizi ilgilendiren kısmı ise şudur: Sosyal medya ağlarında iletişim kurduğunuz herhangi bir kanalda insanların sizi takip etmesini sağlayacak, faydayı yaratırsanız otomatik olarak farklı kişilerinde sizi takip etmesini sağlayabilirsiniz. Çünkü insanlar sayıca fazla kişinin takip ettiği sayfaları takip eder, çok fazla yorum yapılan içeriklere yorumda bulunur ve çok kişi tarafından paylaşılan içerikleri paylaşarak, etkileşime girer.

Kaynak: Sosyal Medyada İkna Yöntemleri
__________________
E Ticaret, SEO, Sosyal Medya ve Reklam Danışmanlığı İçin Sanal Yönetmen | Dijital Reklam Ajansınız
1SanalYonetmen isimli Üye şimdilik offline konumundadır     Alıntı


Yeni Konu   Cevap Yaz

Etiketler
ikna yöntemleri, sosyal medya, sosyal medya danışmanlığı, sosyal medya ikna


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Sosyal medyada kadın Teknolojikimam Site Tanıtım 0 07-01-2016 00:56
Saç Ekimi Yöntemleri Nelerdir ? DigitalAdworld Site Tanıtım 1 22-05-2013 09:12
Diş Beyazlatma Yöntemleri Nelerdir alex57 Site Tanıtım 0 21-12-2011 19:07


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:34.

sohbet odaları sohbet

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
forum siteleri